avonturen in Quito Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Manuel Gemser - WaarBenJij.nu avonturen in Quito Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Manuel Gemser - WaarBenJij.nu

avonturen in Quito Ecuador

Door: Manuel

Blijf op de hoogte en volg Manuel

21 September 2013 | Ecuador, Quito

l
18 ™ 19 september

Na onze stad tour die geleid werd Obi, zijn we in de avond gaan stappen in Bungalow 6. Dit was een hele gezellige tent om een feestje te bouwen. Ik heb het wel rustig gehouden, zodat we de volgende dag nog genoeg energie zouden hebben. Dit is goed gelukt. Hier in community hostel is het erg gezellig. We hebben veel aardige mensen ontmoet uit alle windstreken.
Zo zijn we gisteren met Adam en laura uit Engeland naar het middelpunt van de aarde gewwest ook wel Mittad del Mundo dit is precies op de evenaar. Daarna zijn met een taxi naar Temple del Sol gegaan. Mijn bedoeling was om bij een oude incaruine uit te komen, maar we belande bij temple del Sol. Dit is een nagebouwde incatempel. Het was wel een leuke ervaring, we kregen een rondleiding en zagen veel schilderijen van een kunstenaar. Ook liet ze ons verschillende extracten van planten ruiken die heilzamen werking zouden hebben. Het was een behoorlijk vermoeiend avontuur omdat de busreis er veel langer over deed dan zou moeten. Dit lag voornamelijk aan mijn eigen navigatie problemen. ik had mij niet goed ingelezen welke bus we moesten nemen. Vooral de terugweg was een drama. We waren maar aan het wachten todat we bij het grote busstastion zouden aankomen maar deze kwam maar niet. na ongeveer 2,5 uu en verschillende herkenningspunten meerdere malen te hebben gezien, gingen we toch maar vragen hoe het zat. het bleek dat we alweer op de terugweg naar Mittad del Mundo waren. De hele bus moest erom lachen en wij gelukkig ook. Uiteindelijk hebben we een taxi gepakt die ons terugbracht naar de oude binnenstad van Quito. We hebben daar toen gegeten en zijn toen naar ons Hostel gegaan. We waren best wel gesloopt na deze dag en ben lekker vroeg mijn bed ingekropen Vandaag gaan we op ons eigen houtje de stad verkennen en met een gondelbaan de berg op. Spreek jullie bij het volgende blog!

• 21 September 2013 - 13:16

Montana:

Klinkt goed jongens! Verwacht straks ook wel een paar foto's hoor :)
    Have fun en doe voorzichtig! Besos!